قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت ( ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ «علیرضا عصار» مجری تلویزیون شد گفتگو با چهره‌پرداز فیلم سینمایی «پرویزخان» به بهانه آغاز اکران آنلاین | داوران فجر کار را نادیده گرفتند تونی لیانگ رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو شد معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ویدئو | اهالی محله پنج‌تن مشهد، میزبان شهید گمنام عملیات رمضان

  • کد خبر: ۱۴۳۳۰۱
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
ویدئو | اهالی محله پنج‌تن مشهد، میزبان شهید گمنام عملیات رمضان
پیکر پاک شهید گمنام دفاع مقدس که در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیده بود، بر دستان صدها نفر از اهالی محله پنج‌تن و شهید آوینی مشهد تشییع و در بوستان ارم به خاک سپرده شد.

به گزارش شهرآرانیوز، چند وقتی است که محلات مختلف شهر امام رضا‌(ع) میزبان پیکر پاک شهدای گمنامی است که در آخرین تفحص شهدا در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شناسایی شدند. ۴۰۰ مسافر سرزمین عشق که جمعی از آنان اکنون مهمان مشهدی‌ها و امام رئوف‌(ع) شده‌اند و در اوج شکوه و عزت بر دستان این مردم قدرشناس تشییع می‌شوند.

برای تشخیص اینکه مراسم تجدید میثاق و مسیر تشییع از چه نقطه‌ای شروع می‌شود، نیاز به هیچ مسیریابی ندارید. تجمع مردم به‌قدری پرشور است که به‌سادگی می‌توان آن را با طنین شعار «حیدر حیدر»، دود اسپند و گل‌برگ‌های سرخی که بر تابوت شهید ریخته می‌شود، پیدا کرد.

هیچ اتوبوسی در مسیر‌های منتهی به مراسم تشییع وجود نداشت و به همین دلیل شاید می‌شد استدلال کرد که به‌جز جمعیت معدودی از اهالی در مراسم حاضر نخواهند شد. با این حال، مغازه‌هایی که تعطیل شده بود و پنجره‌هایی به روی محل اجتماع و مسیر تشییع باز بود، به روشنی نشان می‌داد که هزاران نفر از اهالی محله پنج‌تن و شهید آوینی، خود را به آیین بدرقه پرشور این شهید گمنام رسانده بودند.

پیکر مسافر گمنام شرق بصره و اکنون فخر محله پنج‌تن بر دستان مردم تشییع شد. مردم شعار «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» سر دادند و از هر سلیقه و با هر ظاهری همگام با پیکر این شهید پر‌افتخار تا بوستان ارم همراه شدند.

بسیاری زودتر خود را به مدفن شهید رسانده بودند تا از خاک مزار او تبرک بجویند. مظاهر آشکار قدرشناسی و غیرت در این مراسم نمایان بود تا اینکه با ندای «الله اکبر» و «لبیک یا حسین‌(ع)»، پیکر شهید در مرکز بوستان ارم آرام گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->